Van 2D naar 3D Printing

Werk Slimmer, Niet Harder!

Odoo afbeelding en tekstblok

DigitalDot is opgericht ter ondersteuning van het digitale drukbedrijf van morgen. Jarenlang hadden ze goede resultaten met 2D-printen, maar Nico Desmet, eigenaar van DigitalDot, begreep dat 3D de toekomst zou zijn voor display, Retail Space Design, tentoonstellingen en evenementen, evenals thema's en entertainment.

In april 2018, na Massivit 3D ervan te hebben overtuigd dat zij over de kennis, enthousiasme en juiste instelling beschikken om de Benelux-distributeur te worden om hun portfolio van veelzijdige grootformaat 3D-printers voor visuele communicatie aan te bieden, wordt overeenstemming bereikt.

Nieuwe Markten!

Nieuwe Opportuniteiten!

Volgens Nico Desmedt, oprichter en eigenaar van Digital Dot, biedt hun bewezen ervaring in printservices de expertise en kennis die nodig is om de digitale printmarkt in de Benelux te bedienen en om de verkoopkant van de Massivit 3D-strategie op het gebied van digitaal printen te verzekeren .

Het vermogen van Massivit 3D om snel 3D-signalering producten te produceren en projecten weer te geven die ver beter zijn dan 2D-printoplossingen op groot formaat, stelt DigitalDot in staat de traditionele printmarkt te transformeren." Om de speerpunt te zijn van dit voorschot ", zegt Nico Desmedt. 

Odoo afbeelding en tekstblok

Met de eerste Massivit 1800-printer in de Benelux kan Digital Dot niet alleen demonstraties op zijn site uitvoeren voor zijn partners en klanten, maar ook hen helpen toegang te krijgen tot deze technologie en de veelheid aan visuele en gigantische communicatietoepassingen te ontdekken.

Digital Dot is bezig met het opzetten van een klantendatabase die wordt verstuurd naar de eerste partners in België, Luxemburg en Nederland, waarbij een Massivit 3D-oplossing wordt gekocht. Deze catalogus van eindklanten zal dit bedrijf toelaten om de taken die momenteel door zijn servicebureau worden uitgevoerd om te leiden naar zijn klanten, en verzekert hen van gegarandeerde en potentieel hernieuwbare activiteiten vanaf de eerste dag.

Verantwoordelijkheid Nemen!

Manage Growth!

Odoo afbeelding en tekstblok

Digital Dot, nu een gevestigde leverancier van technische ondersteuning, verbruiksgoederen, software en superbrede formaatprinters binnen de Benelux, moet de verantwoordelijkheid opnemen voor verkoop, installatie, technische ondersteuning en onderhoud van het Massivit 3D-portfolio, dat de nieuwe Massivit 1500 Exploration 3D Printer omvat en de supergrote vlaggenschip Massivit 1800 3D-printer. Digital Dot levert ook het gepatenteerde Dimengel-materiaal van Massivit 3D.

Door het ondertekenen van dit contract met Massivit begrijpt Digital Dot dat het sneller moet gaan en de interne bedrijfsprocessen moet afstemmen. Naarmate het bedrijf groeit, moet er op toegezien worden dat de kwaliteit van de goederen of services ondanks de toenemende omvang wordt gehandhaafd. Als zodanig moet u bepalen welke elementen in een kwaliteitscontrolesysteem moeten bestaan en vervolgens de verantwoordelijkheid voor het handhaven van die kwaliteit aan iemand binnen uw managementmodel toewijzen.

1. Implementeer een schaalbaar managementmodel

Naarmate uw bedrijf groeit, moet u schaalbare management- en kwaliteitscontrolesystemen ontwikkelen. In het begin is beheer en kwaliteitscontrole eenvoudig. Het bedrijf begint vaak alleen als een solo ondernemend streven of een van slechts een paar mensen. Iedereen heeft een gedefinieerde rol en iedereen weet wat de rol van iedereen in het bedrijf is. Als uw bedrijf groeit en taken meer gesegmenteerd worden onder nieuwe werknemers, moet er echter een managementstructuur worden opgezet om te zorgen voor verantwoording tegen gevestigde benchmarks en om ervoor te zorgen dat de kwaliteitscontrole van uw goederen en diensten constant blijft.

2. Definieer een kwaliteitscontrolesysteem

Naarmate uw bedrijf groeit, moet u ervoor zorgen dat de kwaliteit van uw goederen of services ondanks de toenemende omvang wordt gehandhaafd. Als zodanig moet u bepalen welke elementen in een kwaliteitscontrolesysteem moeten bestaan ​​en vervolgens de verantwoordelijkheid voor het handhaven van die kwaliteit aan iemand binnen uw managementmodel toewijzen.

In het geval van DigitalDot was het bijvoorbeeld in het begin gemakkelijk om ervoor te zorgen dat iedereen dezelfde scripts gebruikte en dezelfde kwaliteit van klantenservice voor hun klanten leverde. Maar terwijl ze groeien, zal het minder duidelijk worden wie verantwoordelijk is voor het handhaven van dat niveau van klantenservice, met als gevolg dat er nu een systeemprobleem kan ontstaan ​​binnen de organisatie. Niet alle verkoopmedewerkers gebruiken dezelfde aanpak. Er kan sprake zijn van inconsistentie in callbacks van inkomende klanten. Als gevolg hiervan kunnen uw verkopen en marges slippen.

Om dit te bestrijden, moet u een kwaliteitscontrolesysteem maken om ervoor te zorgen dat uw systemen dagelijks worden uitgevoerd en een manager in de organisatie toe te wijzen om hetzelfde systeem te overzien. Voor elk bedrijf zal de kwaliteitscontrole verschillen. Als u een servicecenter bent, kunnen deze benchmarks algemene SLA's zijn, gemeten aan de hand van kennis van het product, reactiesnelheid, enzovoort. Een productie-eenheid moet bijvoorbeeld controleren of het werk dat door assemblage personeel wordt uitgevoerd consistent is, zodat elk product met de vereiste kwaliteit de productie verlaat. Maar zonder een kwaliteitscontrolesysteem dat uniek is voor uw bedrijf, zal de kwaliteit van uw product na verloop van tijd verminderen. Om deze risico's te overwinnen, maakt Digital Dot gebruik van Odoo CRM, Odoo Projects en Odoo Helpdesk.

Eenmaal opgericht, moet een manager of managementteam specifiek worden toegewezen om toe te zien op de uitvoering van het systeem. U moet op één persoon of een team kunnen wijzen als u groot genoeg bent en zeggen dat zij verantwoordelijk en / of verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van de goederen of services van uw bedrijf. Deze structuur, zoals uw verkoopteam, marketing en andere segmenten van uw bedrijf, moet in dezelfde mate groeien als de rest van uw bedrijf.

3. Voer de systemen 100 procent van de tijd uit

Nu u een schaalbaar beheersmodel met een gedefinieerd kwaliteitscontrolesysteem hebt gemaakt, is het tijd om te zorgen dat het tot in de perfectie wordt uitgevoerd.

Elke persoon binnen het management- en kwaliteitscontrole team zou inmiddels hun respectievelijke taken en verantwoordelijkheden moeten kennen. Toch moet u ervoor zorgen dat die systemen en opdrachten 100 procent van de tijd zonder afwijking worden uitgevoerd. Hiertoe hebben we, vooral voor kleine en middelgrote bedrijven, ontdekt dat het zeer effectief is om dagelijkse en wekelijkse checklists te gebruiken om ervoor te zorgen dat individuen hun toegewezen taken op een consistente manier uitvoeren. Odoo Notes helpt je dit te organiseren.

Zo kan een eerstelijns kwaliteitscontrolebeheerder dagelijks een checklist hebben van vijf kwaliteitscontrolekwesties die moeten worden herzien op maandag, zeven op dinsdag, drie op woensdag, enz. Zij zijn op elk van die dagen verantwoordelijk voor het uitvoeren van die taken en vervolgens opnemen dat ze zijn voltooid. De manager erboven heeft zijn of haar eigen checklist met zaken die moeten worden gedaan, waaronder dagelijks het controleren met de ondergeschikte manager om te controleren of ze al hun toegewezen taken hebben uitgevoerd. Het is een eenvoudig systeem, maar van vitaal belang om ervoor te zorgen dat de systemen die worden gemaakt, 100 procent van de tijd worden uitgevoerd.

De persoon die verantwoordelijk is voor het uitvoeren van de frontlinie systemen rapporteert aan hun manager dat ze zijn voltooid. Die manager rapporteert vervolgens aan zijn supervisor dat alle taken al dan niet zijn uitgevoerd zoals vereist. Als alles goed werkt, spreken we slechts over een paar minuten van de manager om de rapportage van de onderliggende systemen te verwerken. Maar het zorgt ervoor dat al deze systemen perfect functioneren.

4. Luister naar de nummers! Nummers liegen niet.

Ten slotte moet u, zelfs wanneer u de systemen en het management- en kwaliteitscontrolesysteem instelt op de groei van uw organisatie, altijd rekening houden met de cijfers. Cijfers liegen niet. Als ze correct worden gebruikt, zullen ze u vertellen waar extra toezicht of wijzigingen binnen uw organisatie nodig zijn om de efficiëntie, verkoop en kwaliteit te verbeteren.

Terugkomend op onze openings discussie, laten we zeggen dat de verkoop geweldig is. Je groeit ongelooflijk snel. Toch vertelt je boekhoudafdeling je dat er iets mis is. Uw uitgaven overtreffen uw omzetgroei. De cijfers liegen niet en ze zullen u meer vertellen over de gezondheid van uw bedrijf dan iets anders. Odoo Accounting helpt Digital Dot om dit overzicht op de cijfers te krijgen.

Dus wat doe je als de cijfers een verhaal vertellen dat je niet leuk vindt? Gebruik ze. Gebruik ze om te bepalen wat het probleem is. Maak een systeem om het probleem op te lossen en wijs het toe aan iemand die de interne systemen beheert en maakt om ervoor te zorgen dat die systemen 100% van de tijd perfect worden uitgevoerd.

Een gezonde en groeiende toekomst!

Het gebruik van kwaliteitscontrolesystemen met geïntegreerde dashboardfunctionaliteit en het afstemmen van de organisatie op een schaalbaar managementmodel is een goede start voor een gezonde en groeiende toekomst.

Digital Dot begreep deze uitdaging en wat begon als een bedrijf dat voornamelijk door één persoon wordt gerund, is nu klaar als een organisatie die wordt beheerd door meerdere mensen die elk hun expertise inbrengen.